#Zdravie Lekári bijú na poplach! Všetky ženy by mali okamžite vedieť o týchto...

Lekári bijú na poplach! Všetky ženy by mali okamžite vedieť o týchto veciach

Dnešná populácia je k základným veciam až príliš ľahkomyselná.

Dámy, pripravte sa na posteľ!

Zložitosť funkcie mozgu u žien vyžaduje dostatočný odpočinok. Jim Horne, profesor na Univerzite v Loughborough v Anglicku hovorí: “Nedostatok spánku u žien je silne prepojený s vysokou úrovňou stresu, rovnako s pocitmi neistoty, depresie a hnevu. Muža nedostatok spánku takým spôsobom neovplyvňuje.”

Odporúčame: 5 izbových rastlín, ktoré vám pomôžu od nespavosti

8 hodín???

Koľko hodín spánku je teda potrebných pre zdravé a efektívne fungovanie človeka v nasledovný deň?

Osemhodinový spánok je ideálny, ale profesor Horne vysvetľuje, že ženy by si mali predsa len odpočinúť o niečo dlhšie. Tvrdí, že ženy sú počas dňa viac namáhané rôznymi vplyvmi – prácou, deťmi, domácnosťou, riešením medziľudských vzťahov a pod. Kým muži sa počas dňa venujú bezvýhradne práci a po príchode domov svoj mozog takpovediac vypnú, ženy prídu domov na “druhú šichtu”, čoho dôsledkom je niekoľkonásobne vyššia vyčerpanosť. Aj keď to na sebe fyzicky nepociťujete, môže sa stať, že nedostatok spánku a príliš veľa stresu sa vám môže vypomstiť vo vyššom veku. Netreba sa čudovať, že ženy trpia neurózou a depresiami niekoľkonásobne viac ako muži. Preto by mali svoju telu dopriať aj dlhší odpočinok.

Núdzový režim

V porovnaní s mužmi robia ženy viac vecí naraz, čím dostávajú svoj mozog do tzv. núdzového režimu. Dôsledkom je to, že zatiaľ čo sa ich mozog dostane po každodennej naháňačke opäť do normálneho režimu, zaberie to oveľa viac času. A najlepšia cesta, kedy to dosiahnuť, je počas dlhého a kvalitného spánku.

Dobrú noc

Na otázku, kedy by teda ženy mali chodiť do postele, by si každá mala odpovedať sama. Odporúčaná doba spanie pre ženy je aspoň osem a pol hodiny. Ak teda v bežný pracovný deň vstávate o šiestej ráno, spať by ste mali ísť okolo pol desiatej. Znie to nemožne? Všetko je len vec priorít. Nezabúdajte, že ide o vaše zdravie. Mimochodom, vedci tvrdia, že krásu počas spánku získavajú ženy práve v čase spania pred polnocou. Rovnako sa vám odvďačí vaša pokožka, ale aj nervový a tráviaci systém.

Odporúčame: 5 izbových rastlín, ktoré vám pomôžu od nespavosti

Ak majú časovo namáhavé zamestnanie muži, stále je ich organizmus schopnejší sa s nedostatkom spánku vysporiadať ľahšie než ten ženský. Nezanedbávajte svoj spánok a myslite pri tom na svoje zdravie a vlastnú pohodu.

Máte čas každý deň si naplno oddýchnuť alebo svoj spánkový režim zanedbávate? Dajte nám vedieť v komentároch.