#Featured Čo by ste nikdy nemali jesť na prázdny žalúdok? Prečo nejesť ovocné...

Čo by ste nikdy nemali jesť na prázdny žalúdok? Prečo nejesť ovocné jogurty či slaninu?

Prerušenie hladovky je pre ľudí rituál, ktorý vykonávajú ráno. Väčšina ľudí si myslí, že vie, čo je vhodné dať si na raňajky. Či tomu veríte, alebo nie, existujú potraviny, ktoré sa zdajú byť zdravé, ale naozaj by sme ich nemali jesť na prázdny žalúdok.

Jogurt, káva a všetko to ideálne spláchnuť pohárom pomarančového džúsu. Pre niekoho ideálne. Avšak vedeli ste, že týmto potravinám je lepšie sa ráno vyhnúť a dopriať si ich až po raňajkách či ideálne až popoludní? Ak si naše rady osvojíte, váš žalúdok vám istotne poďakuje.

#10. Citrusové plody

Úspešný človek začne svoje ráno tak, že sa napije pomarančovej šťavy – to bol obraz, na ktorý ste zvyknutí z televízie. V reálnom živote to však nie je možné robiť každý deň. Samotné citrusové plody a šťavy z nich, ktoré si dáte na prázdny žalúdok, môžu spôsobiť zápal žalúdka a rôzne alergie.

#9. Banány

Banán sa už dávno nepokladá za exotické ovocie, pretože sa stal neoddeliteľnou súčasťou nášho každodenného jedálnička. Bohužiaľ, vášmu organizmu neprináša až taký veľký úžitok. Sú pomalšie stráviteľné a ak ich zjete ešte ráno pred jedlom, môže spôsobiť nadúvanie sprevádzané neprijemnými pocitmi. Z tohto dôvodu nie je nutné jesť banány alebo ich konzumovať v rôznych šťavách na prázdny žalúdok. Lekári odporúčajú jesť toto ovocie až keď sa naobedujete.

#8. Surová zelenina

Kyseliny. ktoré sú obsiahnuté v čerstvej zelenine, vám môžu podráždiť sliznicu žalúdka. Preto samotná nie je vhodná na rannú konzumáciu, hlavne pre ľudí, ktorý trpia tráviacimi ťažkosťami.

#7. Sladkosti

Jedenie sladkostí na prázdny žalúdok spôsobí zvýšenie hladiny inzulínu, čo významne zaťaží pankreas. Ak sa toto deje hneď po prebudení, môže to v niektorých prípadoch prispieť ku vzniku cukrovky.

#6. Krehké a nadýchané pečivo

Potraviny, ktoré obsahujú kvasnice, môžu podráždiť žalúdok a spôsobovať nadúvanie.

Dvakrát si premyslite, či si dáte kontinentálne raňajky. Croissanty môžu byť lákavé na začiatku nového dňa, ale obsahujú kvasinky, druh mikróbov, ktoré dráždia sliznicu žalúdka, ktoré môžu spôsobiť nadúvanie.

Pankreas v ranných hodinách nemôže produkovať dostatočné množstvo inzulínu, takže keď sa nadávkujete sladkosťami, škodíte len sami sebe. Ak budete jesť často takéto maškrty nalačno, hladina cukru v krvi stúpne nad normál a v budúcnosti sa môže stať, že vám to okrem iného môže spôsobiť cukrovku.

#5. Hrušky

Hrubé vlákna, ktoré niektoré hrušky obsahujú, môžu poškodiť jemné membrány sliznice žalúdka. Jedna či viac hrušiek po výdatných raňajkách je ale úplne v poriadku.

#4. Paradajky

Ak trpíte refluxom alebo žalúdočnými vredmi, vyhýbajte sa (alebo do značnej miery obmedzujte) paradajkám.

Paradajky majú skvelú chuť v našich omeletách, alebo ako grilované v nedeľné ráno, ale obsahujú veľmi vysokú hladinu kyseliny tanínovej, čím zvyšujú kyslosť v žalúdku a zhoršujú príznaky nášho refluxu.

#3. Uhorky

Surová zelenina je bohatým zdrojom aminokyselín. Avšak uhorky pri jedení na prázdny žalúdok môžu spôsobiť pálenie záhy, plynatosť či bolesti brucha.

#2. Jogurt

Jogurty či iné kyslomliečne produkty obsahujú prospešné črevné baktérie, ktoré sú však v prázdnom žalúdku okamžite zabité kyselinou chlorovodíkovou nachádzajúcou sa v žalúdku.

Hoci jogurt na prázdny žalúdok nespôsobí takú neplechu ako citrusové ovocie, ani on neprinesie telu najväčší prospech. Najlepšie je ho zjesť dve hodiny po jedle alebo pred spaním. Vtedy pomôže aj vášmu tráveniu.

#1. Studená voda

Voda je zdrojom života a ak chcete mať dobre trávenie, mali by ste dodržiavať pravidelný pitný réžim. Platí to však pre vodu, ktorá ma izbovú teplotu alebo je mierne teplá. Naopak, studená voda má negatívny vplyv na trávenie, preto ju nepite počas jedenia a ani po rannom zobudení, pretože svojmu žalúdku spôsobíte skôr šok, ako nejaký blahodárny účinok.