#Motivácia Psychológovia radia, ako manipulovať ľuďmi: 10 neuveriteľných trikov, ktorými dosiahnete, čo chcete

Psychológovia radia, ako manipulovať ľuďmi: 10 neuveriteľných trikov, ktorými dosiahnete, čo chcete

#10. Použite návnadu

Jeden z najpoužívanejších psychologických trikov pri predaji je použitie akejsi návnady. Predstavte si, že vám niekto ponúka dva produkty, jeden drahší, druhý lacnejší. Samozrejme je pre neho výhodnejšie predať vám ten drahší, takže použije “návnadu” a ponúkne vám tretí produkt v rovnakej sume ako drahší z prvých dvoch. Tento produkt (návnada) však bude o niečo horší a teda napriek vyššej cene, kúpite z prvých dvoch produktov ten drahší. Znie to možno komplikovane, ale je to veľmi jednoduché.

#9. Upravte prostredie tak, aby ľudia v ňom konali menej sebecky

Pri jednaní si manipulátori často vyberajú vhodné prostredie. Je totiž dokázané, že pokiaľ sa o niečom rokuje v konferenčnej miestnosti, alebo inom pracovnom prostredí, bývajú ľudia zväčša opatrnejší, menej riskujú a sú viac sebeckí. Preto je pre manipulátorov vhodné bežné prostredie, ako napríklad kaviareň, kde svojho obchodného partnera ľahšie “prekabátia”.

#8. Poskytnite niekomu pomoc, aby ste ich prinútili urobiť vám službu

Psychológ Robert Cialdini hovorí, že jedným zo spôsobov, ako ovplyvniť iných ľudí, je vyvolať v nich pocit zaviazanosti. V podstate ide len o to, pomôcť niekomu s tým, čo skutočne potrebuje, aby sa neskôr cítil povinný vám láskavosť vrátiť. Keď vám poďakujú za pomoc, namiesto “niet za čo”, povedzte “samozrejme, kolegovia si majú pomáhať”, aby ste dojem umocnili.

#7. Napodobňujete reč tela iných ľudí, aby ste im boli sympatickejší

Obľúbeným psychologickým trikom je aj napodobňovanie. Je dokázané, že ľuďom sa páči človek, ktorý vystupuje podobne ako oni sami. Ak teda budete jemne napodobňovať mimiku a gestá človeka, ktorého chcete spracovať, určite mu budete sympatický. Netreba to však preháňať, inak z toho môže vzniknúť dosť trápna situácia.

#6. Rozprávajte rýchlo, aby ste vyhrali hádku

Spôsob, akým rozprávate môže byť takmer taký dôležitý, ako pointa hovoru. Výskum naznačuje, že ak s vami niekto nesúhlasí, mali by ste hovoriť rýchlejšie, preto, aby oponent mal menej času na spracovanie toho, čo rozprávate.