#Zdravie 5 typov väčšieho bruška, ktoré nie sú spôsobené nadmernou hmotnosťou

5 typov väčšieho bruška, ktoré nie sú spôsobené nadmernou hmotnosťou

Hoci ste počas diéty nezhrešili a už roky sa snažíte stravovať zdravo, napriek tomu máte väčšie brucho. Ak aj vás trápi niečo podobné, podľa nasledujúcich slov zistite, v čom spočíva váš problém a aký typ brucha máte vy sama.

Vankúšikové brucho

Rozlišujúca funkcia:

“Vankúšiky” na vašom bruchu a bokoch.

Príčiny:

    • Sedavý spôsob života
    • Nadmerná spotreba alkoholu
    • Veľa cukru a rafinovaných sacharidov (sušienky, koláče a biely chlieb) alebo škrobové sacharidy (cestoviny a ryža) vo vašej strave

Ako sa ho zbaviť:

  1. Pite menej alkoholu.
  2. Prehodnoťte svoju stravu. Vyhýbajte sa špeciálnym dietetickým výrobkom a nízkotučným potravinám. Rozhodnite sa pre vajcia, chudé mäso a zeleninu, ako aj zdravé tuky, ako sú avokádo, orechy a ryby s vysokým obsahom zdravého tuku.
  3. Nájdite si čas na cvičenie. Nemusíte ísť do telocvične – dlhé prechádzky spojte s drepmi, výpadmi a to všetko doma.

Špeciálne pokyny:

Fyzické cvičenie a správna strava sú hlavné. Oboje vám umožnia vidieť, ako sa vaše bruško pomaly zmenšuje, a to vám dodá silu pokračovať.

Brucho v dôsledku stresu

Rozlišujúca funkcia:

Tuk je koncentrovaný okolo pupku a brucho je napnuté, nie voľné.

Príčiny:

    • Chronický stres (vysoké hladiny kortizolu)
    • Často vynechávate jedlo
    • Veľa kávy
    • Syndróm dráždivého čreva
    • Nezdravé jedlá (solené orechy, zemiakové lupienky atď.).

Ako sa ho zbaviť:

    1. Choďte spať skôr. Spíte krátko a zle pod stresom, čo narúša produkciu leptínu, hormónu, ktorý pomáha regulovať chuť do jedla a metabolizmus.
    2. Relaxujte pred spaním. Dychové cvičenia, dlhý kúpeľ alebo meditácia urobia divy. Takéto užitočné návyky vám pomôžu dobre spať. Obmedzte svoju nočnú spotrebu kávy (nepijte viac ako 2 šálky denne).
    3. Nepreťažujte svoje telo cvičením. Nadbytočné kardio zvyšuje len hladinu kortizolu. Upokojiť sa vám pomôžu dlhé prechádzky či jóga. Hlavne to nepreháňajte.
    4. Zahrňte horčík do vašej stravy. Horčík je “relaxačný” minerál, ktorý sa nachádza v tmavozelenej zelenine, orechoch a pšeničných otruboch.

Špeciálne pokyny:

Pred spaním si doprajte harmančekový čaj a chvíľku jógy. To pomôže znižiť hladinu kortizolu a vaše telo sa upokojí.

Nižšie “položené” brucho

Rozlišujúca funkcia:

Ste štíhly, ale spodná časť vášho brucha vytŕča.

Príčiny:

  • Nedávne materstvo
  • Monotónne cvičenie v telocvični
  • Nezmenená strava
  • Zakrivenie chrbtice

Ako sa ho zbaviť:

  1. Zdravá strava a veľa vlákniny. Zelená listová zelenina, celozrnný chlieb a iné zdroje vlákniny sú pre vás to najlepšie.
  2. Dajte sa na drepy. Pravdepodobne ich robíte nesprávne, vyvíjate príliš veľké úsilie na dolnú časť chrbta, zhoršujete zakrivenie chrbtice a zvýraznite bruško.
  3. Rovnaké rozloženie cvičenia. Nepreťažujte žiadnu časť tela. Vyskúšajte kruhový tréning – týmto spôsobom budete pracovať na každej svalovej skupine.

Špeciálne pokyny:

Pite viac vody a rozhodnite sa pre ľahko stráviteľné potraviny (zelenú zeleninu) a ľahké bielkoviny (ryby a kuracinu).

“Popôrodné” brucho

Rozlišujúca funkcia:

Po pôrode brucho vyzerá, akoby ste boli opäť tehotná.

Príčiny:

  • Príliš málo času pre seba. Dosiahnutie výsledkov sa stáva ťažším, než bolo pred tehotenstvom. Bude trvať aspoň 6 týždňov, kým sa vrátite na normálnu veľkosť.
  • Začali ste tréning príliš skoro. Je lepšie mať oddych aspoň 2-3 mesiace po pôrode pred nástupom do cvičenia.
  • Slabé panvové svaly.

Ako sa ho zbaviť:

  1. Zahrňte do stravy rybí olej.
  2. Skúste denne konzumovať zdravé tuky: orechy, rastlinný olej a olivy. Pomáhajú vám bojovať proti únave, čo je bonus pre matky.
  3. Vyskúšajte tento cvik, ktorý ppôsobí ako korzet pre vaše telo. Napnite a uvoľnite svaly panvového dna 15-20 krát a zopakujte toto cvičenie 5 krát denne.

Špeciálne pokyny:

Vyskúšajte popoludňajší spánok . Zakryte okná a pospite si počas dňa – hormóny spánku zintenzívnia spaľovanie tukov.

Nafúknuté brucho

Rozlišujúca funkcia:

Vaše brucho je ráno ploché, ale počas dňa rastie, bez ohľadu na to, či máte nadváhu.

Príčiny:

  • Alergia na potraviny
  • Lenivé črevá
  • Nerovnováha črevnej flóry

Ako sa ho zbaviť:

  1. Vylúčte potraviny, ktoré s vašim telom nefungujú. Medzi najčastejšie intolerantné látky patrí lepok (chlieb, cestoviny, cukrovinky), alkohol, droždie (koláče, pivo) a spracované mliečne výrobky (syr, mlieko, maslo).
  2. Voľte stravu bohatú na čerstvú zeleninu, mäso, kuracie mäso a ryby. Pokúste sa vyhnúť chlebu a múčnikom po dobu 2 týždňov a uvidíte, či sa vás prestane nafukovať.
  3. Nepreskakujte raňajky. To je najdôležitejšie jedlo dňa, pretože trávenie je na vrchole ráno. V noci nejedzte. Jedlo dôkladne prežujte a pite veľa vody.
  4. Nafúknutie môže byť príznakom nevyváženej črevnej flóry. Probiotika sú najjednoduchšie riešenie. Sú prítomné v kyslej smotane, niektorom ovocí a zelenine vrátane kapusty, cesnaku a cibule. Zdravý žalúdok je plochý žalúdok.

Špeciálne pokyny:

Dýchajte. Urobte nasledujúce cvičenie každé ráno: ležte na chrbte, úplne sa uvoľnite a vdychujte/vydychujte hlboko 10 krát. Po jedle sa prejdite.