#Zaujímavosti 5 každodenných návykov, ktoré spôsobujú priberanie. Robíte ich aj vy?

5 každodenných návykov, ktoré spôsobujú priberanie. Robíte ich aj vy?

Nejedli ste rýchle občerstvenie či cukríky dlhú dobu, cvičíte pravidelne a len ťažko sa vám darí schudnúť… V skutočnosti si väčšina ľudí neuvedomuje, že ich obvyklé ranné rituály môžu zabrániť tomu, aby dosiahli telo svojich snov.

Zozbierali sme 5 ranných návykov, ktorých by ste sa mali práve teraz vzdať.

#5. Príliš veľa spíte

Pri príliš krátkom spánku je pravdepodobné, že vaše telo produkuje stresový hormón kortizol, ktorý zvyšuje chuť do jedla. Napriek tomu vám však ani dlhý spánok v tomto nebude veľmi na osoh. Podľa nedávnej štúdie, ktorú vykonal časopis PLOS One, spať viac ako 10 hodín v noci môže viesť k vyššiemu indexu telesnej hmotnosti. Nie je divu, že lekári odporúčajú každý deň 7 až 9 hodín spánku.

#4. Vstávate do tmy

Otvorte žalúzie alebo záclony ihneď po prebudení. Jedna štúdia v časopise PLOS One ukázala, že modré svetelné vlny od ranného slnka zvyšujú váš metabolizmus a pomáhajú zobudiť sa. Dokonca aj 20 až 30 minút denného svetla stačí na to, aby ste ovplyvnili váš index telesnej hmotnosti.

3. Neupravujete si svoju posteľ

Môže to znieť divne, ale je to pravda. Štúdia od Americkej Národnej Agentúry pre spánok odhalila, že ľudia, ktorí si svoju posteľ ustieľajú, majú celkovo lepší spánok. Koniec koncov, zdravý spánok je optimálny spôsob, ako dosiahnuť zdravú váhu.

#2. Zabúdate sa vážiť

Výskumníci z Cornell University dokázali, že denné váženie je úspešná technika, ktorá podporuje chudnutie. Najlepší čas na váženie sa je ráno pred jedlom alebo vypitím čohokoľvek. Dostanete najpresnejšie číslo.

#1. Máte príliš malé raňajky

Výskumníci z Tel Avivskej univerzity trvajú na tom, že by ste sa mali ráno rozmaznávať lahodným jedlom. V skutočnosti vyvážené raňajky, ktoré obsahujú 600 kalórií chudých bielkovín, sacharidov a niektorých dezertov, vám uľahčia dodržiavanie vášho denného stravovacieho plánu.